2019-05-20 06:58Pressmeddelanden

Välkommen till bokrelease av boken Pinnsvein & makk

Pinnsvein & makk är en bok för barn i alla åldrar som handlar om gotländska djur, djur som måste ha kommit till ön på något sätt. En del resor verkar ha varit kluriga, svåra och märkvärdiga. Krånglet att komma hit har gjort att det finns speciella djur på Gotland och de kan ha roliga namn på gutamål, det gotländska språket som en del fortfarande talar.

Författare till boken är är Tina-Marie Qwiberg, filmare, skribent och allvetande om natur tillsammans med Helen Rundgren, zoolog, författare och tv-producent. Josefin Qwibergs lekfulla illustrationer tillsammans med författarnas humoristiska texter och fina foton på djuren blir en färgsprakande och rolig bok med fakta, förklaringar och en del överraskningar.

Välkommen till Almedalsbibliotekets foajé den 28 maj kl. 16.00 då det bjuds på mingel, musik, prat, bokförsäljning och signering.

För mer information:
Cathrin Emdén, förlagsredaktör på Fornsalens förlag