2023-05-23 12:02Pressmeddelanden

Ut och njut: Konst, form och design på turné

Utställningsturnén Ut och njut besöker bygdegården i Halla och Korsbygården i Lärbro. Verk av Madeleine Jacobsson: ”På bygdegårdsturné”. Foto: Armin Scholler. Utställningsturnén Ut och njut besöker bygdegården i Halla och Korsbygården i Lärbro. Verk av Madeleine Jacobsson. Foto: Armin Scholler.

Utställningsturnén Ut och njut besöker kommande helger bygdegården i Halla och Korsbygården i Lärbro. Verken som visas är en blandning av konst, design och hantverk, gjorda av tio konstnärer, verksamma på Gotland. Det som förenar gruppen är att alla har fått stöd av Region Gotland under Coronapandemin med ett uppdrag att producera konst. Resultaten visas nu i bygdegårdsturnén.

Deltagande kulturskapare är Knut Stahle, Emma Hanquist, Felicia Sjögren, Nicola Godman, David Doms, Linda Runarsdottir, Tina Messing, Anna Sundström, Madeleine Jacobsson, Birthe Jörgenssen/Steve Chadwick. Under vernissagen spelar Richard Hellgren, piano.

Ut och njut arrangeras av regionens utvecklare för konst, slöjd och form tillsammans med bygdegårdarna och med stöd av Gotlands Museum och Region Gotland.

TID OCH PLATS:
Halla bygdegård:
26 maj vernissage kl 17.
27-28 maj kl. 14-16.
Korsbygården Lärbro: 2 juni vernissage kl 17.
3-4 juni kl. 14-16.

Mer information:
armin.scholler@gotlandsmuseum.se

Knut Stahle medverkar i bygdegårdsturnén i Halla och Lärbro.

Knut Stahle, som tidigare medverkat i utställningen Gotland Stories,  ställer ut i bygdegårdsturnén i Halla och Lärbro. Bild: Knut Stahle

Konstkonsulent
Armin Scholler