2024-02-20 09:00Pressmeddelanden

Sportlovskul på museet

Två barn som tittar in i en monter med fossiler. Hela vecka nio anordnas det flera roliga aktiviteter på Fornsalen, Gotlands Museum.

Under sportlovet anordnas det roliga aktiviteter för sportlovslediga barn på Fornsalen.
Hela vecka nio, (måndag till fredag 26/2 till 1/3, kl 13 till 15), tillverkar vi mallar och schabloner och målar tillsammans i graffiti-utställningen Soul of Kabul. Schablonen får besökarna ta med sig hem.

Den 29 februari klockan 16.00 anordnar museet ett klurigt historie-quiz för sportlovslediga barn och vuxna där museets pedagog Jeremy Hardy står för frågorna. I restaurangen har vi dukat upp en härlig tacobuffé.

Gotlands Museum erbjuder dessutom mängder av fasta utställningar för stora och små: barnutställningen Skepp & skoj, Gotlandium med spännande fossiler, Skeletten berättar med Igelkottskvinnan och Stora Bjersmannen och Skattkammaren som har mängder av spännande vikingatida silverskatter.
Hela sportlovsprogrammet hittar du i kalendariet på Gotlands Museums hemsida.

Barn och ungdomar upp till 19 år och museimedlemmar har fritt inträde till museet.

En mamma och hennes son. De tittar på en museimonter med silverskatter.

I museets skattkammare finns det mängder av spännande silverskatter.

Pedagog
Jeremy Hardy