2022-02-22 12:48Pressmeddelanden

Sportlovskul på Fornsalen!

Lek och lär i Skepp & skoj
Foto: Anna SundströmLek och lär i Skepp & skoj Foto: Anna Sundström

Fira sportlov med Gotlands Museum som under veckan bjuder på spännande tävlingar, familjevisningar och mycket mer! Museet är öppet alla dagar kl 11-16.

Följ med på spännande familjevisningar med museets kunniga pedagoger där de levandegör historien på ett spännande och roligt sätt. Passar både stor och liten. Visningen sker på Fornsalen, måndag 28/2, tisdag 1/3, onsdag 2/3 och torsdag 4/3 klockan 13 till 14.

I barn- och familjeutställningen Skepp & skoj finns utrymme för lek och lärande för både liten och stor. Här kan man knyta knopar, lasta fartyg och klappa sälar. Under museets öppettider kan man också passa på att delta i ett sportlovsquiz för hela familjen.

Den som är 12 år och äldre och vill lära sig ta bra fotografier kan på fredagen mellan kl. 13-16 lära sig fota med fotografen Karl Melander.
Hur lyckas man ta bra fotografier? Hur gör fotografen Kalle Melander själv? Vi ser på hans pågående utställning, pratar om hans bilder och vilka berättelser som finns bakom dem. Ta med din smarta telefon - vi ska naturligtvis även fota själva och sen se på våra bilder tillsammans.
OBS! Begränsat antal platser. Anmälan senast 2 mars till armin.scholler@gotlandsmuseum.se.

Digitalt kan man under veckan följa karaktärerna Botair och Botulf och se deras galna upptåg och äventyr. Håll utkik på Gotlands Museums facebook och youtbube-kanal.

För mer information, kontakta:
Lars Kruthof, programansvarig pedagog
0498-29 27 13, 070-633 66 14