2023-01-02 09:32Pressmeddelanden

Sofia Hoas berättar om Gammalsvenskby

Sofia Hoas berättar om läget i Gammalsvenskby när Gotlands Museum firar in det nya året på trettondagen.

På trettondagen, fredagen den 6 januari kl 13, anordnar Gotlands Museum ett traditionsenligt firande i Bildstenshallen på Fornsalen. I år bjuder museet på ett intressant program med Sofia Hoas, ordföranden i föreningen Svenskbyborna, som talar och berättar om läget i Gammalsvenskby i Ukraina.

Dessutom medverkar Magnus Martinsson från länsstyrelsen, (aktuell i årets Gotländskt arkiv), som föreläser om gotländska våtmarker och Julia Westberg underhåller med harpa och sång.

Sofia Hoas berättar om läget i Gammalsvenskby på Gotlands Museums trettondagsfirande.