2019-10-21 08:40Pressmeddelanden

Ler- och täljverkstad på höstlovet

Under höstlovet kan man besöka några av biblioteken på Gotland för kreativa och skapande sportlovsaktiviteter.

På Gråbo och Roma bibliotek finns möjlighet att prova på att skapa troll och superhjältar med keramikern Ulla Ahlby. Barn  mellan 7–12 år, och inte har några problem med att se var superhjälten eller trollet gömmer sig i lerklumpen kan delta, samt vuxna med sans för sagans mystik.

Tider: 28/19 på Gråbo bibliotek kl. 13–15
29/10 på Roma Bibliotek kl. 14–15

På Klintehamns bibliotek anordnas det, tillsammans med slöjd- och formkonsulenten Frode Falkenhaug, täljverkstad för troll och superhjältar. Av en hög av böjda grenar, kvistar och grenklykor tillverkas hjältar och väsen med hjälp av kniv såg och borr.
Tid: 31/11 kl. 10–12

Arrangör: Gotlands museum i samarbete med Gråbo, Roma och Klintehamns bibliotek.

För mer information kontakta:
Frode Falkehaug, slöjd- och formkonsulent
Tel 0498-29 27 36, 0704-92 60 34