2022-09-22 05:40Pressmeddelanden

Inspirationsföreläsning i Halla

Kristina Ernehed har arbetat mycket med föreningsutveckling och attitydförändrande arbete. Kristina Ernehed har arbetat mycket med föreningsutveckling och attitydförändrande arbete.

I helgen, den 24 september kl 10-16 är det inspirationsföreläsning och workshop med Kristina Ernehed i Halla bygdegård.

Det handlar om det viktiga ämnet "föreningsföryngring": Är det svårt att hitta nya eldsjälar till föreningen? Dagen bjuder på ett inspirerande föredrag, grupparbeten och diskussioner.
–Det här är en dag där vi går på djupet med några av föreningslivets stora utmaningar: Hur blir vi yngre, hur ökar vi engagemanget, hur når vi ut till fler och hur får vi ett starkt föreningsliv? förklarar Gotlands Kulturarvsutvecklare  Sofia Hoas, som är arrangör tillsammans med Vuxenskolan.

Fakta:
Kristina Ernehed är utvecklingskoordinator för Heimbygda, Jämtland Härjedalens hembygdsförbund samt projektledare för det nationella föryngringsarbetet för Sveriges hembygdsförbund. Hon har arbetat mycket med föreningsutveckling och attitydförändrande arbete. Arrangör är Gotlands Kulturarvsutvecklare Sofia Hoas i samarbete med Vuxenskolan.

Projektledare för ARVET - hållbar kulturarvsturism
Sofia Hoas