2023-08-25 09:12Pressmeddelanden

"Det här är ett drömsamarbete för oss"

En kvinna och en man sitter vid ett bord och undertecknar ett avtal. Jenny Westfält, museichef på Gotlands Museum tillsammans med Stephan Carlsson, eddy.se ab undertecknar avtal om samarbete.

Gotlands Museum har slutit ett avtal med eddy.se ab om marknadsföring och distribution av titlar från Fornsalens förlag.
”Syftet med samarbetet är att öka spridningen av vår utgivning inte minst i övriga Sverige och internationellt”, kommenterar Jenny Westfält, museichef för Gotlands Museum.

Samarbetet inleds den 1 september 2023 och kommer att uppmärksammas på den årliga bokmässan i Göteborg. ”Vi kommer med detta att kraftsamla så att våra böcker om Gotland också når sina målgrupper både före och efter att de besöker ön” säger Jenny Westfält.

”Det här är ett drömsamarbete för oss. Gotlands Museum och Fornsalens förlag har en imponerande utgivning och producerar otroligt vackra böcker”, säger Stephan Carlsson, vd för eddy.se ab, och fortsätter:
”I vårt arbete med detta kan vi verkligen dra fördelar av att vi dels har vår bas i Visby, dels har lång erfarenhet av försäljning och marknadsföring av utgivning för museer i övriga Sverige”.

LÄS MER OM FORNSALENS FÖRLAGS UTGIVNING >>

Jenny Westfält

museichef, Gotlands Museum
jenny.westfalt@gotlandsmuseum.se
www.gotlandsmuseum.se

Stephan Carlsson
eddy.se ab
stephan@eddy.se
www.eddy.se

Gotlands Museum, Fornsalens förlag, ger ut litteratur inom museets olika ämnesområden, alltid med en koppling till Gotland. Betoningen ligger på kultur, natur, historia och arkeologi. eddy.se ab har sin bas i Visby och ansvarar sedan tidigare för marknadsföring och försäljning av utgivning från bland annat Nationalmuseum, Prins Eugens Waldemarsudde och Statens historiska museer.

Ett tiotal böcker som fotograferats liggande på ett golv.

Fornsalens förlags utgivning är liten men av hög kvalitet. Förlagets filosofi är att ge ut böcker av hög kvalitet i allt från text till formgivning.

Museichef
Jenny Westfält